دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گیلان

دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گیلان
بایگانی
پیوندها

http://www.dmsonnat.ir/Files/59/Images/News/50284/2.2.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به نقل از رابط خبری شعبه نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گیلان، نشست مشترک مدیر شعبه نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گیلان و رئیس اداره تبلیغات شهرستان آستار با جمعی از علمای اهل سنت این شهرستان برگزار شد.

در این نشست مشترک ابتدا حجت الاسلام حاتمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا گفت : الحمدولله فرهنگ وحدت در منطقه حاکم است و در بین علما و مردم شیعه و سنی جریان دارد .

وی افزود : پرداختن به اختلافات در مذاهب اسلامی موجب ایجاد آسیب ها در جامعه اسلامی خواهد شد که هم برادران اهل سنت و هم اهل تشیع را متاثر و ناراحت خواهد کرد و این امر بدیهی است که پیروان مذاهب باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند که اگر در این زمینه مشکلی پیش بیاید باید ابتدا آن را بررسی کنیم تا منشا پیدا شود و در مرحله بعدی از انتشار این اختلافات به جامعه جلوگیری شود .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا با بیان اینکه برای تحکیم وحدت باید به اشترکات پرداخته شود ، تصریح کرد : اگر اختلافاتی در بین مذاهب اسلامی رواج داده شود ، در صورتی که از سوی اهل تشیع باشد علمای شیعه آن را محکوم می کنند و در صورتی که از طرف اهل سنت باشد علمای اهل سنت در مقابل آن می ایستند .

http://www.dmsonnat.ir/Files/59/Images/News/50284/2.1.jpg

حجت الاسلام حسین پور مدیر شعبه نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گیلان در این نشست مشترک با بیان اینکه امروز دشمن اصل اسلام را نشانه گرفته است و ایجاد این اختلافات بهانه ای است برای نابودی اسلام و همه ما از اهداف آن ها آگاه هستیم ، گفت : به فرموده امام خمینی (ره) اگر اتفاقی برای انقلاب ما رخ دهد دویست سال طول می کشد که اسلام در کشور زنده شود .

وی افزود : دشمنان اسلام هر چیزی که نام دین  در آن دیده شود را هدف قرار می دهند چون با اصل دین و توحید مشکل دارند .

مدیر شعبه گیلان با بیان اینکه بلاهایی که استکبار جهانی بر سر مسلمانان در جای جای جهان آورده اند ، مشحص است و اگر ما آگاه نباشیم فتنه ها و بلاها دامن گیر ما خواهد شد ، گفت : علمای اهل سنت گیلان همیشه همراه و همگام انقلاب بوده اند و این وحدت و همدلی رمز پیروزی ما خواهد بود .

http://www.dmsonnat.ir/Files/59/Images/News/50284/2.4.jpg

وی در پایان از روحانیون اهل سنت حاضر در جلسه تشکر کرد و افزود : اختلافات عقیدتی و سیاسی در همه جوامع وجود دارد که این تفاوت ها موجب پیشرفت خواهد شد اما باید مراقب باشیم که دشمن از این اختلافات سوء استفاده نکند .

در پایان این نشست علما و روحانیون اهل سنت حاضر در جلسه  نقطه نظرات خود را برای رفع مشکلات اهل سنت منطقه بیان داشتند .


رابط خبری شعبه نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گیلان